Wszystkie pola są wymagane.

Logowanie

E-spotkania

E-SPOTKANIA
Przygotowanie e-spotkania

  1. Szkolny koordynator:
    • nawiązuje kontakt telefoniczny bądź mailowy z firmą bądź instytucją i przekazuje informacje na temat celu i zasad udziału w programie
    • pozyskuje dane niezbędne do rejestracji firmy bądź instytucji na stronie internetowej programu:
      • nazwa firmy bądź instytucji,
      • imię i nazwisko wolontariusza – przedstawiciela firmy bądź instytucji,
      • dane kontaktowe (numer telefonu lub adres e-mail) wolontariusza
    • ustala z wolontariuszem – przedstawicielem firmy bądź instytucji szczegóły dotyczące przeprowadzenia e-spotkania przez dowolny komunikator w celu realizacji online programu Otwarta firma:
      • termin
      • godzina
      • czas trwania spotkania
      • tematyka
      • poziom edukacyjny uczniów
    • przygotowuje uczniów do e-spotkania:
      • informuje, kto będzie na e-spotkaniu,
      • zapoznaje z tematyką e-spotkania,
      • zachęca uczniów do przygotowania pytań, na które mogą uzyskać rzetelne odpowiedzi od praktyka biznesu.
  2. Wolontariusz – przedstawiciel firmy bądź instytucji również może z własnej inicjatywy:
    • nawiązać kontakt telefoniczny bądź mailowy ze szkołą w celu złożenia oferty przeprowadzenia e-spotkania w ramach programu Otwarta firma
    • ustalić ze szkolnym koordynatorem szczegóły dotyczące przeprowadzenia e-spotkania.

Proponowany przebieg e-spotkania

  1. Wolontariusz:
    • krótko zapoznaje uczniów z działalnością swojej firmy bądź instytucji ustnie lub w formie prezentacji bądź filmiku
    • przedstawia doświadczenia i przemyślenia dotyczące własnej drogi zawodowej i edukacyjnej
    • realizuje temat ustalony ze szkolnym koordynatorem
    • stwarza uczniom możliwości do zadawania pytań

Kwestie techniczne


E-spotkanie można zorganizować za pośrednictwem dowolnego narzędzia, w zależności od preferencji szkolnego koordynatora i wolontariusza. Obecnie wiele tych narzędzi jest dostępnych w rozszerzonych wersjach bezpłatnie:

  • Zoom – założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań do 40 min. ze 100 uczestnikami.
  • GoToMeeting – założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań do 40 min. z 3 użytkownikami.
  • Google Hangouts - założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań.
  • Cisco Webex - założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań bez ograniczeń czasowych ze 100 użytkownikami,
  • Microsoft Teams – najczęściej wykorzystywany przez szkoły.

Każde z tych narzędzi w bezpłatnej wersji posiada:

  • połączenie za pośrednictwem przeglądarki internetowej lub aplikacji pobieranej na pulpit komputera/na telefon,
  • możliwość połączenia się za pośrednictwem kamery i systemu audio komputera,
  • udostępnianie swojego ekranu/widoku wybranej aplikacji uczestnikom spotkania,
  • prowadzenia rozmowy przez chat.

Strony internetowe za pośrednictwem, których można skorzystać z w/w narzędzi:
https://zoom.us/
https://www.webex.com/
https://www.gotomeeting.com/en-pl
https://hangouts.google.com/
https://products.office.com/en-US/microsoft-teams/group-chat-software
https://www.skype.com/pl/


Do pobrania:

  1. E-spotkanie (*.pdf)