Wszystkie pola są wymagane.
E-spotkania
E-SPOTKANIA
Przygotowanie e-spotkania
-
Szkolny koordynator:
- nawiązuje kontakt telefoniczny bądź mailowy z firmą bądź instytucją i przekazuje informacje na temat celu i zasad udziału w programie
-
pozyskuje dane niezbędne do rejestracji firmy bądź instytucji na stronie internetowej programu:
- nazwa firmy bądź instytucji,
- imię i nazwisko wolontariusza – przedstawiciela firmy bądź instytucji,
- dane kontaktowe (numer telefonu lub adres e-mail) wolontariusza
-
ustala z wolontariuszem – przedstawicielem firmy bądź instytucji szczegóły dotyczące przeprowadzenia e-spotkania przez dowolny komunikator w celu realizacji online programu Otwarta firma:
- termin
- godzina
- czas trwania spotkania
- tematyka
- poziom edukacyjny uczniów
-
przygotowuje uczniów do e-spotkania:
- informuje, kto będzie na e-spotkaniu,
- zapoznaje z tematyką e-spotkania,
- zachęca uczniów do przygotowania pytań, na które mogą uzyskać rzetelne odpowiedzi od praktyka biznesu.
-
Wolontariusz – przedstawiciel firmy bądź instytucji również może z własnej inicjatywy:
- nawiązać kontakt telefoniczny bądź mailowy ze szkołą w celu złożenia oferty przeprowadzenia e-spotkania w ramach programu Otwarta firma
- ustalić ze szkolnym koordynatorem szczegóły dotyczące przeprowadzenia e-spotkania.
Proponowany przebieg e-spotkania
-
Wolontariusz:
- krótko zapoznaje uczniów z działalnością swojej firmy bądź instytucji ustnie lub w formie prezentacji bądź filmiku
- przedstawia doświadczenia i przemyślenia dotyczące własnej drogi zawodowej i edukacyjnej
- realizuje temat ustalony ze szkolnym koordynatorem
- stwarza uczniom możliwości do zadawania pytań
Kwestie techniczne
E-spotkanie można zorganizować za pośrednictwem dowolnego narzędzia, w zależności od preferencji szkolnego koordynatora i wolontariusza. Obecnie wiele tych narzędzi jest dostępnych w rozszerzonych wersjach bezpłatnie:
- Zoom – założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań do 40 min. ze 100 uczestnikami.
- GoToMeeting – założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań do 40 min. z 3 użytkownikami.
- Google Hangouts - założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań.
- Cisco Webex - założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań bez ograniczeń czasowych ze 100 użytkownikami,
- Microsoft Teams – najczęściej wykorzystywany przez szkoły.
Każde z tych narzędzi w bezpłatnej wersji posiada:
- połączenie za pośrednictwem przeglądarki internetowej lub aplikacji pobieranej na pulpit komputera/na telefon,
- możliwość połączenia się za pośrednictwem kamery i systemu audio komputera,
- udostępnianie swojego ekranu/widoku wybranej aplikacji uczestnikom spotkania,
- prowadzenia rozmowy przez chat.
Strony internetowe za pośrednictwem, których można skorzystać z w/w narzędzi:
• https://zoom.us/
• https://www.webex.com/
• https://www.gotomeeting.com/en-pl
• https://hangouts.google.com/
• https://products.office.com/en-US/microsoft-teams/group-chat-software
• https://www.skype.com/pl/
Do pobrania: